Om föreningen

Torpsbruks Samhällsförening är en partipolitiskt och religiöst oberoende ideell förening. Föreningens ändamål är att vidta och samordna aktiviteter, avsedda att främja samhällets utveckling och invånarnas trevnad. Vi företräder Torpsbruks samhälle gentemot kommun och myndigheter. Föreningen verkar även traditionsbevarande.

Föreningen bildades 08 juli 1953 under namnet Torpsbruks Fastighetsägareförening. Vid ett styrelsemöte 11 december 1974 bestämdes att föreningen skulle ombildas och byta namn till Torpsbruks Samhällsförening för att omfatta hela samhället och inte bara fastighetsägarna.

När IFK Torpsbruk la ned verksamheten tog samhällsföreningen över fotbollsplanen och klubbstugan från 2010. Samhällsföreningen samverkade med SVT när man gjorde en dokumentär om Torpsbruk som sändes 17augusti 1976. Ett av föreningens större projekt var 2009 att bygga ett fibernät i egen regi för att hålla ned kostnaden och samhället skulle få tillgång till snabbt internet. Några av de årliga aktiviteter som samhällsföreningen genomför är bland annat:

• Julgran och julgransdans.
  • Majbål med fyrverkeri.
  • Pubafton.
  • Den gemensamma vårstädningen är också en gammal tradition .

Eftersom vi arbetar helt idellt så är vi beroende av ditt stöd och hoppas du vill bli medlem och stödja oss i vårt arbete för Torpsbruks utveckling och trivsel.

Vill du bli medlem? Årsavgiften per hushåll är 150 kr och sätts in på

Plusgiro 11 60 21-7 uppge ditt namn vid betalning.

Välkommen som medlem!